Sabtu, 25 Februari 2012

Jadi Bini Orang!

As Salam

Kompang dipalu, pengantin malu.
Ewah. Alhamdulillah, semalam salah sorang member segonjeng aku masa di STK dah selamat jadi bini orang. Tahniah, tahniah Syiqin dan pasangan.


Jeles? Apa ke tidaknya, aku dengan kawan-kawan aku dah mula membajet lepas ni sapa, lepas tu sapa. Siap ada yang kena kenen-kenen kan lagi. Biasalah kan adat orang tua, bila kenduri kahwin mula lah masing-masing risik khabar anak orang itu, anak orang ini. Aku je, 3 orang bekas cikgu aku kata lepas kawan aku ni, aku yang kahwin. Amboi... ni kalau bapak aku tau ni mau kena sembelih. Walau apa pun, mestilah doakan yang terbaik untuk kiteorang!


Kawan aku ni kahwin tak nak bersanding, kira just makan beradab je lah kan. At first aku rasa macam, kurang meriah je takde sanding-sanding kan. Tapi, aku salah. Kahwin  takde pelamin pun ok what. Ala kadar tapi meriah sangat! Meja makan beradab tu sangat cantik dekonya.. So, takde pelamin pun ok je. Save cost pun ye jugak. Lagipun, bila fikir balik segan jugak ek nak sanding-sanding ni.


Yang ini pulak geng STK aku. Yang bertudung hitam tu Belon namanya. Comelkan? Dah lebih 5 tahun kiteorang tak jumpa. Alhamdulillah, kat majlis kahwin ni jumpa dan berborak tak ingat dunia. Dia dah grad dan sekarang kerja kat Damansara as auditor. Lepas ni, boleh selalu jumpa sebab Damansara tu bukan jauh mana dengan UM kan. Yang tengah tu pulak bakal doktor, Ain. Insya-Allah lepas ni dia pulak. Mak dia dah ada yang berkenan tu. Ain sungguh berdedikasi. Sebab dia wish posting kat Sabah. Bangga aku dengar ke-dedikasi-annya tu! 

Ada lagi sebenarnya geng aku. Tapi yang tak datang tu semua ada urusan, ada kerja dan tak dapat cuti kan. Walau apa pun, Insya-Allah ada rezeki kita boleh jumpa sama-sama dan gonjeng lagi. Sama macam zaman sekolah dulu kita buat! Friends forever till Jannah ye! 




0 komentar:

Poskan Komentar


Top